Fratri u današnjem svijetu, prvi dio

Malo ćemo o fratrima kako danas oni žive i djeluju, koje sve frakcije imamo i ostalo. Svi smo mi jedno, nema razlike. Ali svakako vas želim još malo podučiti i poučiti. Prvi dio će biti kraći, i drugi, i treći i koliko ih već bude, čisto da vam nije puno za čitanje, a ni dosadno. 😀

Utemeljitelj Franjevačkog reda sv. Franjo Asiški (1182-1226) dugo je tražio smisao svog života. Našao ga je konačno u Evanđelju. U svojoj će "Oporuci" kazati: “... nitko mi nije kazao što moram činiti, nego mi je sam Svevišnji objavio da moram živjeti po duhu svetog Evanđelja.” Kristovo Evanđelje je temelj Franjina života i života njegovih sljedbenika.
S prvom svojom subraćom Franjo ide papi u Rim i traži samo to da može živjeti po Evanđelju. Njegovo Pravilo, koje je papa odobrio, nije ništa drugo nego sažetak i srž Evanđelja. Za Franju je Evanđelje poticaj, govor Svevišnjega i mjesto susreta s Bogom. Za njega su nepotrebna juridička i kazuistička tumačenja Evanđelja. Ono govori neposredno. Evanđelje ne čita da bi postao inteligentniji, informiraniji i da bi od toga imao kakvu materijalnu korist. On shvaća evanđeosku poruku kao poziv na promjenu života i životno nasljedovanje Krista. Njegov život je pretočeno Evanđelje u praksu.
Na Evanđelju i Franjinu primjeru temelji se i franjevački način života. I samo ime za Franjevački red “Manja braća” dolazi iz Evanđelja. Isus govori svojim učenicima: “Tko je najveći među vama, neka bude kao najmanji, a starješina kao poslužnik” (Lk 22,26). I Franjo u Redu Manje braće ne želi viših (superiores), nego braću koja će biti na uslugu drugoj braći, da ustraju u posluhu Bogu. Zato je starješina u Franjevačkom redu minister (= sluga, pomoćnik), a ne opat (otac), prior (prvi) niti magister (učitelj), i uvijek mora imati na umu Isusove riječi: “Nisam došao da mi služe, nego da služim” (Mt 20,28). Po evanđeoskim riječima, trebaju se smatrati “beskorisnim slugama” ( Lk 17,10).
Isusov Govor na gori (Mt 5,3-11) čvrst je oslonac života Manje braće, a evanđeosko zlatno pravilo: “Sve, dakle, što želite da ljudi vama čine, činite i vi njima” (Mt 7,12) utkano je u svaku poru franjevačke djelatnosti. Najvažniji sastavni elementi temelja franjevačkog života jesu Isusovi savjeti o napuštanju: - posjeda: “Hoćeš li biti savršen, idi, prodaj što imaš i podaj siromasima pa ćeš imati blago na nebu. A onda dođi i idi za mnom” (Mt 19,21); - vlastitog JA: “Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka uzme svoj križ i neka ide za mnom” (Mt 16, 24); - neurednih odnosa među ljudima: “Poštuj oca i majku! I ljubi bližnjega kao sebe samoga” (Mt 19,19).
Ideal franjevačkog života jest Isus Krist kako ga opisuje Ivan evanđelist. On je Božji govor, Riječ Očeva koja “tijelom postade i nastani se među nama” (Iv 1,14). On je “Dobri Pastir” (Iv 10, 1-16), “Put, Istina i život” (Iv 14,16), “Bog istiniti i život vječni” (1 Iv 5, 20). “On je pomirnica za grijehe naše, i ne samo naše, nego i svega svijeta” (1 Iv 2,2). Krista možemo upoznati i prihvatiti ako se klonimo grijeha, držimo zapovijedi, osobito zapovijed ljubavi prema Bogu i bližnjemu, i ne povodimo se za svijetom (Usp. 1 Iv 1-2).
Pravilo i život Manje braće jest, dakle, Evanđelje. Sve druge stvarnosti dobivaju svoju vrijednost od Evanđelja i od Isusa Krista za kojega Evanđelje svjedoči. Evanđelje je temelj i norma cjelokupnog franjevačkog života i djelovanja.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako sam odlučio postati fratar?

Utemeljitelj franjevačkog reda- Sv. Franjo Asiški- prvi dio

Mučenici iz DR Konga